Metoda W. Sherborne - w odróżnieniu od metod rehabilitacji ruchowej koncentruje się przede wszystkim na kontakcie z innymi osobami, komunikacji pozawerbalnej oraz aspekcie terapeutycznym, którego podstawą jest ruch.
Stosując tę metodę, rozwijamy u dzieci:.
- poczucie bezpieczeństwa;
- pewność siebie w poruszaniu się w przestrzeni;
- zaufanie do innych;
- spontaniczność i aktywność;
- poczucie sprawstwa;
- świadomość własnego ciała;
- umiejętność nawiązywania kontaktów ;
- umiejętność rozróżniania kierunków i tempa ruchów ciała.
Metoda ta wymaga od nauczyciela nie tylko znajomości ćwiczeń, ale przede wszystkim terapeutycznego podejścia do dziecka, podejścia opartego na umiejętności nawiązywania kontaktu, otwartości na potrzeby dziecka i elastyczności w prowadzeniu zajęć.
Źródło: http://www.e-pedagogika.info/pedagogika-specjalna.html
21.04.2008
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz